Jasmine Smart

ای کاش برگردی، اگر می دانستی آتش عشق تو با چه شعله ای وجودم را می سوزاند، دست روی دست نمی گذاشتی، لابد خواست خدا نیست که تو این عشق شورانگیز را درک کنی

Jasmine Smart

ای کاش برگردی، اگر می دانستی آتش عشق تو با چه شعله ای وجودم را می سوزاند، دست روی دست نمی گذاشتی، لابد خواست خدا نیست که تو این عشق شورانگیز را درک کنی

Jasmine Smart

آهِ من
روزی گیرد دامنت، سوزد با منت
با مَنَت سوزد، نه که تنها

اگر مجنون دل شوریده ای داشت
دل لیلی از او شوریده تر بی

یادت به خیر،
چقدر عشقمان زیبا بود، و بی نظیر

اگر عاشق نیستی، عاشق کُش هم نباش
اگر عاشقی یافتی که اسیر و شیدایت شده و تو او را غریبه می پنداری،
غریب نواز باش، غریبه کُشی نکن

خیلیا بودند که برای رسیدن به عشقشون عمرشون رو گذاشتند و از این خیلیا، خیلیا بودند که عمرشون رو باختند ولی به عشقشون نرسیدند،؛، شاید من هم از این خیلیای دوم باشم

محبوبه ی قلبم، آهوی رمیده ام، اگر از عشق بینهایت من صرف نظر کنی، چیزی رو از دست می دی که با هیچی نمی تونی جبرانش کنی، ... با هیچی

عشقِ تمامِ من، خوش آمدی و صفا آوردی، جان من قربان قدمهایت، لایقم دانستی و چشم و چراغِ خانه ی دلم شدی، سرت سلامت و شادیت پایدار

۰۵
اسفند ۹۶

جشن اسفندگان روز مهر ایرانی

روز مهر و مهرورزی به آفریننده و آفرینش

روز مهر و سپاس به زن، فخرِ زمین

روز مهر ایرانیان به ایرانیان

روز مهر ایرانیان به سرزمین ایران

روز مهر من به جاسمین عزیزم و دُردانه اش

فرخنده باد


اینکه بین 29 بهمن و 5 اسفند اختلاف هست به این خاطره که قبلاً شش ماه اول سال 30 روزه بوده و هرسال پس از پایان اسفند 5 روزِ مانده به عید متعلق به هیچ ماهی نبوده و معروف بوده به خمسه ی نوروز یا پنجه ی نوروز

با این حساب 5 اسفند واقعی می شه 29 بهمنِ الان

متن زیر جالبه سرچ کردم، بخونید:


فریدون جنیدی،‌ پژوهشگر تاریخ و فرهنگ ایران درباره این اختلاف تقویمی می‌گوید:

خیام با دانش شگفت‌ و عظیم خود دریافت که 6 ماه ابتدای سال 31 روز است و امروز دانشمندان با بررسی آنچه خیام کشف کرده، مهر دوباره تائید بر آن زده‌اند. به واقع گاهشماری خیامی دقیق‌ترین گاهشماری جهان است.

وی در ادامه می‌گوید:

از سوی دیگر گاهشماری باستانی ایران که حدود 8 هزار سال قدمت دارد هم در نوع خود بی‌نظیر است و در زمان خود بهترین گاهشماری محسوب می‌شده‌است. اما آن گاهشماری 6 روز عقب‌تر از گاهشماری خیام است و به همین علت در تاریخ برخی جشن‌ها و رسوم کهن اختلافاتی وجود دارد

جنیدی پیشنهاد می‌کند که با احترام به گاهشماری خیامی و گاهشماری ایران باستان و اهمیت جشن اسفندگان (سپندارمذگان) بهتر است 6 روز 29 بهمن تا 5 اسفند را به عنوان هفته عشق و مهرورزی بنامیم.



البته فکر نکنم توی این مملکتِ سیاست زده که همه درگیر فسادهای مالی و اقتصادی و غیره و غیره هستند، کسی به فکر اینجور کارها باشه


برای من که فقط مهم اینه که روز زن رو به عشقم تبریک بگم و اون بیاد توی این وبلاگ و پیام تبریک منو بخونه....

که متاسفانه می دونم همچین اتفاقی نمی افته

جرأت هم نمی کنم برم توی تلگرام یا هر کوفت و زهر مار دیگه و بهش تبریک بگم

چون بلافاصله بلاک می شم

حالا چرا ؟

از خودش باید پرسید


2
5
43

678

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۵
رضا آباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی